6 ویژگی دمپایی خوب را بدانید!

28 دی 1402

...

دمپایی یکی از بهترین پوشش‌ها برای پاهای ما در برابر ضربه، مشکلات پوستی و … می‌باشد. در فرهنگ ما ایرانی‌ها فارغ از هر سن و سال و جنسیتی، پوشیدن دمپایی در خانه بسیار رواج دارد. اما ویژگی‌های یک دمپایی خوب چیست؟ هنگامی که برای خرید دمپایی به مغازه و یا صفحات مجازی مراجعه می‌کنید، برای انتخاب درست خود چه ویژگی‌هایی را در نظر می‌گیرید و بررسی می‌کنید؟ در این مقاله قصد داریم 6 ویژگی بهترین دمپایی را برایتان شرح دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

چند نوع دمپایی تولید و به بازارعرضه شده است؟
برای آنکه در مورد ویژگی‌های یک دمپایی خوب بتوانیم صحبت کنیم، ابتدا باید انواع دمپایی را به خوبی بشناسیم و کاربرد آنها را بدانیم.

دمپایی روفرشی
دمپایی‌های رو فرشی یکی از بهترین پوشش‌ها در خانه به شمار می‌رود. در واقع این نوع دمپایی فاصله‌ی بین کف پا و کف سخت خانه (سنگ، سرامیک و …) را پر می‌کند. این روزها دمپایی زنانه جدید برای استفاده در خانه، با طرح‌ها و مدل‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند. یادتان باشد برای انتخاب این نوع دمپایی حتما در نظر بگیرید که باید محصول با کیفیت و استانداردی تهیه کنید؛ چرا که ساعت زیادی در روز پاهای شما در دمپایی است و تاثیر به سزایی در سلامت پاها دارد.

دمپایی لاانگشتی
انواع دمپایی انگشتی مردانه و زنانه برای فصل تابستان و یا برای پوشش در فضای استخر بسیار مناسب هستند. در واقع این دمپایی‌ها در دسته‌ی راحتی گنجانده می‌شوند و طرفداران زیادی دارند.

دمپایی سرویس و حمام
دمپایی دستشویی و حمام باید از جنس پلاستیک با کیفیت باشد. بهتر است دمپایی این قسمت دارای حفره‌های خالی درون خود باشد که آب در آنها جمع نشود. کف این دمپایی‌ها باید ضد لغزش باشد تا خدایی نکرده هنگام خیس بودن کف، مشکلی ایجاد نگردد.

دمپایی حوله‌ای
دمپایی حوله‌ای دو نوع است. یک نوع برای زمستان مناسب است که پوشش گرمی دارد ونوع دیگر که کمی نازک هستند، برای پس از حمام و یا استفاده در اتاق خواب کاربرد دارند. در سایت‌های فروشگاهی، دمپایی زنانه جدید حوله‌ای با طرح‌های بسیار زیبا و متنوع، مطابق با ساختار و سلیقه‌‌های خاص قابل خرید است.

 

ویژگی دمپایی خوب کدام است؟

در این قسمت به ویژگی‌های دمپایی خوب می‌پردازیم، در هنگام خرید دمپایی حتما به این نکات دقت لازم را داشته باشید:

جنس درجه یک متریال

جنس متریال اولیه استفاده شده در دمپایی بسیارحائزاهمیت است؛ و یکی از ویژگی‌های اصلی دمپایی خوب و مناسب به شمار می‌رود. چرا که  کف پاها در برابر قارچ‌ها و بیماری‌های پوستی مستعدتر هستند. اگر دمپایی ساختار با کیفیتی نداشته باشد، می‌تواند حساسیت زا هم باشد.

معمولا قیمت دمپایی مردانه و زنانه‌ای که جنس مرغوب و با کیفیتی دارند، کمی بیشتر از دمپایی‌های معمولی هستند.

وزن دمپایی

اگر بخواهیم به یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین دمپایی اشاره کنیم، باید در مورد وزن دمپایی صحبت کنیم. وزن دمپایی باید استاندارد و مناسب باشد، یعنی نه آنقدر سبک باشد که دائم لیز بخورید و نه آنقدر سنگین که به پاها فشار وارد شود. به طور کلی دمپایی که جنس و کیفیت خوبی داشته باشد، سبک است اما همان طور که گفتیم این سبکی هم باید طبق استانداردهای ساخت در نظر گرفته شود.

طراحی دمپایی

طراحی دمپایی بسیار مهم است. در گذشته دمپایی‌ها تنوع زیادی نداشتند، اما امروزه بر اساس ظاهر و کاربرد آنها کاملا متفاوت هستند. بعضی از دمپایی‌ها مناسب خانه، برخی دیگر برای مهمانی‌ها و نوع دیگر برای بیرون از خانه مناسبند. شاید برای آقایان این تنوع کمی کمتر باشد، اما برای بانوان تنوع به شدت زیاد است. پس در نتیجه اگر قصد خرید دمپایی عمده زنانه دارید، حتما سعی کنید در انتخاب انواع آن تمامی سلیقه‌ها را در نظر بگیرید.

آخرین اخبار

اهمیت دمپایی طبی

اهمیت دمپایی طبی پای انسان یکی از ارگان­های مهم بدن است. در این قسمت از بدن استخوانی شاکله بیش از 500 ماهیچه ، تاندون و رباط موجود است که اجزای پا را به هم متصل کرده است.


دمپایی و تاریخچه استفاده از آن

برای کلمه دمپایی (Slippers) در فرهنگ فارسی معین دو معنی آمده، یکی به معنای کفش راحتی که در خانه به پا می‌کنند و دیگری به معنی آن چه که دمِ پا یا دمِ در گسترند.


ورزشی

خلاصه مقاله