اهمیت دمپایی طبی

28 دی 1402

...

اهمیت دمپایی طبی

پای انسان یکی از ارگان­های مهم بدن است. در این قسمت از بدن استخوانی شاکله بیش از 500 ماهیچه ، تاندون و رباط موجود است که اجزای پا را به هم متصل کرده است. بسیاری از حرکات روزمره انسان دارای اثر روی پا هستند. مراقبت از پا درای اهمیت ویژه­ای است. بدین منظور باید از کفش و دمپایی مناسب برای محافظت از پا استفاده شود.

دمپایی طبی

با توجه به اهمیت پا و شکل ظاهری پاها باید از کفش و دمپایی مناسب استفاده شود زیرا پا نقش زیادی در اعصاب و روان افراد دارد; برخی از پاها دارای ناهنجاری های انگشتان و غیر طبیعی بودن قوس کف پا هستند. در این صورت ممکن است در پا زخم، تاول، میخچه ایجاد شود و باعث اختلال در راه رفتن افراد شود. آگاهی از شرایط پا باعث کنترل فشارهای وارده به پا و سلامت بیشتر افراد می­شود.

با توجه به اینکه پاها دورترین اعضا بدن تا قلب هستند در صورت بروز مشکل میزان خون پمپاژ شده به پاها کاهش مییابد و خونی که به پا می­رسد اکسیژن نخواهد داشت. در این صورت افراد ممکن است به بیماری قلبی عروقی مبتلا شوند.

دمپایی طبی نوعی پوشش برای پا است که برای پوشیدن در محیط خانه و گاهی خارج از خانه بکار می‌رود. دمپایی ها بر اساس نوع محل زندگی افراد متفاوت هستند. برای مثال در مکان­های گرم از کفش باز و صندل استفاده می­شود.

 

فواید دمپایی طبی

دمپایی طبی به تراز شدن پاها می­تواند کمک کند و مانع مشکلات کف پای صاف و التهاب پا شود.

دمپایی طبی به منظور تقویت قوس کف پا طراحی شده است.

با استفاده از دمپایی طبی حرکت انسان راحت می­شود و سایز آن­ها متناسب با انواع مختلف پا است.

در دمپایی طبی پا در کناره­های دمپایی ساییده نمی­شود و پا به جلو حرکت نمی­کند.

پوشیدن دمپایی طبی باعث حرکت جریان خون می­شود.

پوشیدن دمپایی طبی برای افرادی که نوروپاتی دیابتی دارند، ضروری است. قوس پا در این افراد توسط دمپایی طبی محافظت می­شود.

صندل های طبی می توانند بیماران دیابتی را از خطر از دست دادن پا برهانند.

استفاده از صندل طبی نیاز به جراحی را کاهش می­دهد.

صندل­های طبی باعث افزایش تحرک افراد می­شوند. بدون استفاده از آن­ها پای افراد اذیت می­شود و امکان حرکت برای آن­ها سخت می­شود که دمپایی طبی این مشکلات را حل می­کند. برای مثال در افراد با کف پای صاف ، التهاب غلاف کف پا ، پینه ، خارپاشنه استفاده از صندل توصیه می­شود.

هزینه خریدن صندل طبی در مقایسه با هزینه عمل جراحی پا بسیار کمتر است.

برچسب ها:

آخرین اخبار

6 ویژگی دمپایی خوب را بدانید!

دمپایی یکی از بهترین پوشش‌ها برای پاهای ما در برابر ضربه، مشکلات پوستی و … می‌باشد. در فرهنگ ما ایرانی‌ها فارغ از هر سن و سال و جنسیتی، پوشیدن دمپایی در خانه بسیار رواج دارد. اما ویژگی‌های یک دمپایی خوب چیست؟


دمپایی و تاریخچه استفاده از آن

برای کلمه دمپایی (Slippers) در فرهنگ فارسی معین دو معنی آمده، یکی به معنای کفش راحتی که در خانه به پا می‌کنند و دیگری به معنی آن چه که دمِ پا یا دمِ در گسترند.


ورزشی

خلاصه مقاله